Παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος

Η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 31 Μαΐου, με απόφαση που πήρε το 1988 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, για να μας υπενθυμίζει τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος.

Βάσει στατιστικών στοιχείων το κάπνισμα προκαλεί το θάνατο 3,5 εκατομμυρίων ανθρώπων κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο. Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιολογίας, της Αντικαπνιστικής και Αντικαρκινικής Εταιρίας παρατηρούμε πως η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη σε κατανάλωση τσιγάρων, με τους άνδρες να προηγούνται με 47,4% έναντι 39,6% των γυναικών. Οι καπνιστές στη χώρα μας, αυξήθηκαν κατά 10% από το 1996. Το ίδιο, όμως, συνέβη και με τους θανάτους με καρκίνο του πνεύμονα, που ξεπερνούν πλέον τους 6.000 ετησίως. Τα στοιχεία, μας υποδεικνύουν επίσης, πως οι Έλληνες ακόμη και από την ηλικία των 10 ετών, δοκιμάζουν το τσιγάρο! Το 33% των εφήβων, ηλικίας 12 έως 18 ετών, έχουν δοκιμάσει τσιγάρο ενώ το 10% δηλώνουν καπνιστές.

Αν προσπαθείτε να κόψετε το τσιγάρο, ο εθισμός στην νικοτίνη είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε να αντιμετωπίσετε. Η νικοτίνη, είναι η χημική ουσία που μας προκαλεί την έντονη επιθυμία να καπνίσουμε. Η επιθυμία αυτή όμως, ελαττώνεται κάθε φορά που σθεναρά αντιστεκόμαστε στο τσιγάρο, με αποτέλεσμα να πλησιάσουμε όλο και πιο κοντά στο να απαλλαγούμε από αυτό για πάντα.

Το κάπνισμα δεν είναι μία συνήθεια είναι εθισμός..

Απαραίτητη είναι η βοήθεια ενός ειδικού για να έχουμε περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουμε το στόχο μας και να σταματήσουμε μόνιμα το κάπνισμα. Εμείς όμως, σας προτείνουμε τον πιο απλό, εύκολο, φυσικό και οικονομικό τρόπο που μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει στην δύσκολη αυτή προσπάθειά σας: το ΝΕΡΟ!

Καταναλώστε περισσότερο νερό!

Το νερό, συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού μας, βοηθάει στην αποβολή των τοξινών και της νικοτίνης από το σώμα μας. Για έναν καπνιστή που μόλις σταμάτησε το κάπνισμα συστήνεται σχεδόν να διπλασιάσει το νερό που καταναλώνει ώστε να μείνει μακριά από την ανάγκη που νιώθει να κάνει τσιγάρο. Επιπλέον, όταν πίνετε πολύ νερό νιώθετε γεμάτοι, αποφεύγεται να τρώτε περισσότερο και έτσι καταρρίπτεται ο μύθος πως θα πάρετε επιπλέον κιλά με το να σταματήσετε το κάπνισμα.

Η κατανάλωση του νερού, μπορεί ακόμη, να σας βοηθήσει επειδή απασχολούνται το στόμα και τα χέρια σας. Έχει επίσης, θετική επίδραση διότι η γεύση του νερού διώχνει την επιθυμία μας να καπνίσουμε και μας ηρεμεί. Αποφύγετε όμως, να καταναλώσετε καφέ ή οινοπνευματώδη αφού σίγουρα θα τα έχετε συνδυάσει με το κάπνισμα.

Τέλος, κάντε ένα ζεστό ντους ή ένα χαλαρωτικό μπάνιο, θα σας κάνει να ξεχάσετε πως θέλετε να καπνίσετε. Έπειτα πλύνετε τα δόντια σας και απολαύσετε την νέα σας καθαρή αναπνοή και γεύση που θα νιώσετε στο στόμα σας αφού θα είναι ελεύθερο πλέον από τη νικοτίνη! Η θεραπεία νερού είναι ένας σχετικά νέος αλλά φυσικός τρόπος για να εγκαταλείψουμε το τσιγάρο. Καθαρίζει το σώμα μας εσωτερικά και εξωτερικά. Κατευνάζει την επιθυμία μας για νικοτίνη και κάθε ενόχληση (ανησυχία και οξυθυμία) που θα νιώσουμε σε όλη αυτή τη δύσκολη διαδικασία.

Πηγές:

«Can water therapy help you to quit smoking?», Sam Jones, 20/09/2010

http://www.samrx.com/blog/quit-smoking/can-water-therapy-help-you-to-quit-smoking, (πρόσβαση στις 30/05/12)

«10 Ways to Outsmart Cigarette Cravings», Chris Iliades, Medically reviewed by Lindsey Marcellin, MD, MPH, http://www.everydayhealth.com/stop-smoking/10-ways-to-outsmart-cigarette-cravings.aspx, 06/22/2011, (πρόσβαση στις 30/05/12)

«Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος», http://www.sansimera.gr/worldays/36#ixzz1wNpRd9X1, (πρόσβαση στις 28/05/12)