Νερό & Εργασία

Νερό & Εργασία

Νερό & Εργασία

Νερό εν ώρα εργασίας

Εάν ανήκετε στην πλειοψηφία των ανθρώπων που περνούν το 60% του ενεργού τους χρόνου στη δουλειά, τότε δεν πρέπει να αμελείτε την υγεία σας κατά την διάρκεια αυτών των ωρών. Η κατανάλωση νερού είναι από τους πιο εύκολους και αποτελεσματικούς τρόπους να φροντίζουμε την υγεία μας στο χώρο εργασίας.

Η σημασία της σωστής ενυδάτωσης στο γραφείο

Γνωρίζετε πως η δουλειά γραφείου μας αφυδατώνει σχεδόν το ίδιο με κάποια σωματική εργασία; Πολλοί παράγοντες όπως ο φόρτος εργασίας, το άγχος των deadlines καθώς και ο ξηρός αέρας λόγω του air-condition είτε του καλοριφέρ στο γραφείο επηρεάζουν τη φυσιολογική λειτουργία του σώματός μας και αυξάνουν την απώλεια υγρών ακόμη και αν δεν παρατηρείται έκκριση ιδρώτα. Η απώλεια αυτών των υγρών επηρεάζει την υγεία μας και συνεπώς τον τρόπο που εργαζόμαστε. Πρέπει να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας να πίνουμε τακτικά νερό διότι:

1) Ενισχύουμε την αυτοσυγκέντρωσή μας

Η σωστή ενυδάτωση είναι πολύ σημαντική για τη σωματική και νοητική υγεία. Το ανθρώπινο μυαλό αποτελείται 85% από νερό και έστω και μία ήπια μορφή αφυδάτωσης επηρεάζει την πνευματική μας κατάσταση (π.χ. συγκέντρωση, χρόνο αντίδρασης και μνήμη). Έρευνες έχουν δείξει πως όταν άντρες και γυναίκες είναι αφυδατωμένοι, είναι πολύ πιο πιθανό να αισθάνονται κουρασμένοι, άτονοι, και να χρειάζονται μεγαλύτερη προσπάθεια και συγκέντρωση σε σύγκριση με όταν είναι επαρκώς ενυδατωμένοι.

2) Μεγιστοποιούμε την απόδοσή μας

Η απώλεια έστω και 1-2% του νερού του σώματός μας γίνεται γρήγορα αντιληπτή από τον εγκέφαλό μας με αποτέλεσμα να εξασθενούν οι νοητικές μας ικανότητες (π.χ. αριθμητικές δεξιότητες, βραχυπρόθεσμη μνήμη). Η σωστή ενυδάτωση συντελεί στην βελτίωση της εργασίας μας και στην αύξηση της παραγωγικότητάς μας. Η ποιότητα της εργασία μας παραμένει ψηλά και μεγιστοποιούμε την απόδοσή μας.

3) Παραμένουμε σε εγρήγορση

Η αφυδάτωση μπορεί επίσης, να προκαλέσει πονοκεφάλους, κούραση και απώλεια συγκέντρωσης, επηρεάζοντας τη νοητική εγρήγορση. Όσοι όμως, βρίσκονται σε υψηλόβαθμες θέσεις όπου πρέπει να παίρνουν σημαντικές αποφάσεις είτε απαιτείται να βρίσκονται πολλές ώρες σε επαγρύπνηση έχουν ανάγκη από καθαρή σκέψη και μπορούν να ενισχύσουν τις νοητικές τους ικανότητες απλά πίνοντας  1 ποτήρι νερό (250 mL) ανά 20 λεπτά. Επιπλέον, η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μας είναι ένας καλός τρόπος για να καταπραΰνουμε τα συμπτώματα πονοκεφάλου που δημιουργούνται λόγω αφυδάτωσης και ειδικά στο χώρο εργασίας μας ταλαιπωρούν διπλά.

4) Βελτιώνουμε τις συναδελφικές μας σχέσεις

Η διάθεση και η συμπεριφορά μας στο χώρο εργασίας επηρεάζονται από την απώλεια υγρών στο σώμα μας. Μπορεί να αισθανόμαστε ταραγμένοι, ανυπόμονοι, κουρασμένοι είτε αγχωμένοι λόγω αφυδάτωσης. Η κούραση και η κακή διάθεσή όμως, οδηγούν σε απότομες ή άσχημες συμπεριφορές. Δημιουργούν προβλήματα στις συναδελφικές μας σχέσεις και καταργούν το ομαδικό πνεύμα. Έχει παρατηρηθεί όμως, πως οι εργαζόμενοι δεν αφυδατώνονται μόνο στο χώρο εργασίας αλλά ξεκινούν την μέρα τους με έλλειμμα υγρών στον οργανισμό τους. Συνιστούμε λοιπόν, την κατανάλωση νερού από τις πρώτες πρωινές ώρες και καθ ’όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η σωστή ενυδάτωση ωφελεί τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους εργοδότες

Η σωστή ενυδάτωση πλέον υιοθετείται στη κουλτούρα των εταιρειών. Έχει αποδειχθεί πως οι επιχειρήσεις οι οποίες προσφέρουν στους εργαζομένους τους έναν υγιεινό τρόπο ζωής, κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, συμβάλουν στην ευεξία των εργαζομένων και τελικά δεν ωφελεί μόνο τους ίδιους τους υπαλλήλους αλλά και τις επιχειρήσεις. Γι’αυτό το λόγο οι περισσότερες εταιρίες διαθέτουν είτε ψύκτες εμφιαλωμένου νερού, είτε ψύκτες νερού βρύσης με φίλτρα, προκειμένου να παρέχουν ποιοτικό, καθαρό νερό στους υπαλλήλους τους. Εν τέλει υγιείς εργαζόμενοι σημαίνει λιγότερες απουσίες, χαμηλότερη σωματική ή νοητική  κούραση, αυξημένη παραγωγικότητα, υψηλότερη αυτοπεποίθηση και λιγότεροι τραυματισμοί εν ώρα εργασίας.

 

Βιβλιογραφία: «Hydration at work», natural hydration council, march 2011

«Hydration at the Work Site», R.W.Kenefick, PhD & M.N.Sawka, PhD

«Working 9 to 5», foodbev. magazine , 11/2012

«Ενυδάτωση απαραίτητη για έναν υγιή οργανισμό», European hydration institute